· 

10 jaar en hoogbegaafd

Hoi! Ik ben Anne, 10 jaar en hoogbegaafd. Hoe ik erachter kwam dat ik hoogbegaafd was? Nou, laat ik beginnen bij het begin. Toen ik klein was (groep 1/2 ) merkte ik wel al dat ik niet zo was als alle andere kinderen. Ik kon al lezen, was een stuk meer gevoelig en ik hoorde nooit ergens bij. Daar lieten we het bij. Daarna ging ik dus naar groep 3. Daar kreeg ik een juf die een hekel aan mij had en ik snapte maar niet waarom. Was het dat ik mijn werk te makkelijk vond? Dat zal het wel zijn dacht ik. Dus gingen we naar de juf, en kreeg ik een extra boekje. Toen gebeurde hetgeen dat voor mijn ouders de druppel was. Ik had zo snel het boekje uit, dat ik het allemaal had uitgegumd en weer opnieuw gemaakt had, omdat ik dacht dat de juf anders boos zou worden. Mijn ouders zijn gaan researchen en kwamen uit op de term hoogbegaafdheid.

We wisten het natuurlijk niet zeker, dus ging ik een test doen in Geleen, bij HG Onderwijs. Ik zou het echt aanraden voor iedereen, want de test zelf was heel leuk. Toen kwam er uit: hoger dan 145. Toen ik dat op school vertelde, keken een paar kinderen me raar aan en liepen anderen gewoon weg. Na overleg met school heb ik groep 3 overgeslagen.

In groep 5 ging ik naar La Luna. Daar heb ik veel geleerd, maar nog meer van Anke ( Senzai ). Nu ik dit schrijf heb ik nog steeds om de 4 weken ‘les’ van haar. In groep 7 heb ik een spreekbeurt gehouden over hoogbegaafdheid, en dat raad ik ook iedereen aan. Kinderen begrepen me.

Ook wil ik credits geven aan HINT Limburg. Hierdoor heb ik veel meer kinderen leren ( nu mijn bff ook ) kennen die mij begrepen. Nou, dat was het eigenlijk. Doei!