HOE hoogbegaafdheid mij beinvloedt (Fleur, 9 jaar)

Hoi ik ben fleur en ik ben 9 jaar.

 

Dit is hoe de hoogbegaafdheid mij ' beïnvloed'.

 

Nou, dit jaar zijn alle scholen weer begonnen, en daar had ik

het heel moeilijk mee. Ik was heel moe en was ontzettend

misselijk en had heel veel buikpijn. Nou ja, ik weet het niet

helemaal meer omdat ik het op de een of andere manier

niet meer helemaal onthouden heb. Op een geven moment

was ik lang thuis, maar school wist ervan. Maar onlangs dat

begonnen wel kinderen vragen te stellen van: waar is ze?

Of waarom is ze wel op handbal en niet op school? Nou ik

was in die tijd heel erg moe en zelf wist ik niet echt

antwoord erop te geven. Mijn antwoord nu erop is: 'ik kon

niet naar school want ik had de kracht/energie niet'. Mijn

ouders hebben heeeeeeeeeeel veel gepraat. Zelfs een beetje

gehuild. Mijn zus is in de periode een hele fijne steun

geweest. Ik dacht steeds dat het allemaal mijn schuld was.

Maar een ding is zeker dat het helemaal niet mijn schuld

was. Ik vond het heel spannend om weer de eerste dag naar

school te gaan na mijn 'thuiszit periode'. Maar met school is

afgesproken dat ik met mate naar school ga. Ik ben

begonnen met dagen tot 10:15. En daarna twee dagen tot

12:00 en de rest tot 10:15. etc. Nu de eerste dag na de

herftvakantie ga ik 1 hele dag in de week. Ik heb nog steeds

spanning om naar school te gaan en geen zin. Maar als ik

eenmaal op school ben is het leuk, en heb als ik een hele

dag moet doen dat ik buikpijn heb, maar ja. Rekenen vond ik

heel erg makkelijk in groep 7 en mijn ouders hebben dat

ook aangegeven in een gesprek. Nu reken ik op groep 8

nivau. En in principe ga ik volgend ( school ) jaar naar de

midelbare. En in November worden bij mij op school 

toetsen gehouden om je kennis te testen. Ik mag die

meedoen en mag dan de keuze maken, wil je in groep 7

blijven (en alsnog volgend jaar naar de middelbare) of wil

je naar groep 8? Nou, mijn keuze is naar groep 8. Maar toen

kwam mijn volgende dingetje: het kamp. Bij mij op school

gaat groep 8 op kamp. Nou ik heb snel heimwee en heb ook

goede rust nodig buiten school om. Maar mijn moeder zei :

dat zien we dan wel weer, en alles valt te regelen. Mijn

perfechte ding zou zijn wel naar kamp maar niet blijven

slapen.

Nou dit is mijn verhaal en nog veel meer maar dat is ook

wel te lezen in het verhaal van mijn zus Anne (zie andere blog). Ik hoop dat

jij/u er wat aan heeft.

 

Groetjes, Fleur